Školský
e-mail
Internetová
žiacka knižka
Rozvrh
hodín

Akcie a aktivity mesiaca

acroread.gif Plán práce na JÚN 2019 


Výchovná úloha mesiaca:
Autonómna škola sebareflexie. 
Vitálna  učiaca sa škola. Príklady dobrej praxe.

Vestibulové prezentácie:
• Škola v prírode (2. a 4. ročník ZŠ)
• Technika a tvorivosť - ukážky tvorivosti a zručností žiakov


3.6.19 - Robotický battle na Alejovej

4.6.19 - Detská konferencia (poslucháreň B8 na TU vo Zvolene)

4.6.19,14:00–15:30 - Konzultačné hodiny PZ a OZ

6.6.19 - Malá vedecká konferencia detí s VIN (KU Ružomberok)

7.6.19 - Čítanie pod lampou, ponocovanie s rozprávkami v školskej knižnici

7.6.19 - Ukončenie tanečného kurzu (VENČEK pre 8. ročník)

10.6.19 - Otvorená škola, prijatie verejnou ochrankyňou práv (BA)

11.6.19,8:30 - Športová olympiáda v atletike, mladší žiaci (ZŠ Hrnčiarska ul.)

12.6.19,8:30 - Športová olympiáda v atletike 1. – 4. ročník ZŠ

12.6.19 - Pohybom k radosti, Pridaj sa k nám! - celoklubové športové popoludnie s netradičnými disciplínami

13.6.19,16:00 - Stretnutie rodičov budúcich prvákov

14.-16.6.19 - Medzinárodné finále Pohár vedy BEPPO (Nymburg ČR)

18.6.19 - Slávnostné odovzdávanie cien a diplomov za predmetové olympiády 

19.6.19 - Falošné kamarátstvo, kyberšikana, preventívny program pre deti 3., 4. ročníka ŠKD, spolupráca s CPPPaP

20.6.19 - Potulky pri koryte Hrona ( ZV – Sliač, 4. ročník, OZO)

20.6.19 - OZO, didaktické hry 1. -3. ročník ZŠ

21. 6.19,8:00 - OZO, terénne cvičenia (5. -9. r) podľa ročníkového zamerania

21.6.19 - Krížom – krážom regiónom. Slatinka – tajomná dedinka - exkurzná činnosť pre deti 1. ročníka.

24.6.19,9:30-10:30 - Koncert detského orchestra z Nórska (4.- 8. ročník) - kongresové centrum ŠD TU

24.6.19 - ŠIKULA - podpora rozvoja tvorivosti a technických zručností

25.6.19,7:45 - Triednické práce, zber učebných pomôcok, starostlivosť o inventár

25.6.19,10:00 - Rozlúčka s absolventmi školy - Zvolenský zámok

26.6.19,7:45 - Triednické práce, učebnicový fond, inventár, triedny fond.

27.6.19 - Oceňovanie žiakov (MsÚ Zvolen)

27.6.19 - Rozdávanie učebníc, starostlivosť o inventár triedy, aktivity v kolektíve, osobnostný a sociálny rozvoj žiakov.

28.6.19,8:00 - Slávnostné ukončenie školského roka 2018/2019, rozdávanie vysvedčení

28.6.19,9,00 - Posledné zvonenie deviatakov na školskom dvore

1.-3.7.19 - Stretnutie PZ (ERASMUS +)

1.-4.7.19 - Prázdninový vláčik ŠKD Krupina, Martin, Nitra, Bojnice

Objavujeme tajomstvá včiel - projektový deň 2017 v III. A
V piatok 27. októbra 2017 sme mali projektový deň, a keďže sme trieda usilovných včielok, téma dňa bola včela medonosná. Cieľom bolo dozvedieť sa čo najviac informácií zo života včiel.

V úvode žiaci hádali hádanku o včelách, deti boli úžasné, uhádli bez dlhšieho rozmýšľania. Potom sa pasovali za včielky, a pritom sa naučili básničku: 
„My sme malé včeličky, 
múdre máme hlavičky. 
V škole sa pilne učíme, 
nikdy sa v nej nenudíme,“ 
a zavesili si náhrdelník s včielkou na hrdlo a po celý deň ho mali na sebe. 

Nasledovalo rozlúštenie tajničky, v ktorej bol ukrytý  názov včela medonosná. Aj túto úlohu tretiaci zvládli na výbornú. 

V ďalšej úlohe sa venovali čítaniu textu Rojenie. Po prečítaní pracovali s pracovným  listom, v ktorom robili úlohy k čítanému textu. Nasledovala prezentácia na interaktívnej tabuli, kde sa dozvedeli viac o živote včiel, následne pracovali na interaktívnej tabuli samotní žiaci. Na oddýchnutie si zaspievali pieseň od Karla Gotta Včielka Maja.


Práca v skupinách – po rozdelení do skupín nasledoval brainstorming – v skupine mali napísať všetko, čo ich napadlo pri slove včela. Žiaci napísali toho veľmi veľa. Pokračovalo čítanie textu Objavujeme tajomstvá včiel, bolo spojené so značením vedel som, nevedel som, zaujímavé.

V ďalšej úlohe pracovali v skupinách, každá skupina dostala obálku s otázkou, na ktorú hľadali/tvorili odpovede. Odpoveď vychádzala z toho, čo sa na projektovom dni dozvedeli.
1. skupina  Opíš farbu a telo včely medonosnej. 
Opíš úlohu samice – matky (kráľovnej) a samca – trúda.
2. skupina  Porovnaj telo robotnice s telom kráľovnej. 
Porovnaj činnosť robotníc, kráľovnej a trúda v úli. 
3. skupina  Čo ti pripomína včelí plást ?
Čo ti pripomína cuciak včely ?
4. skupina  Aká je úloha včiel v prírode (v úli)? 
Prečo chováme včely v úli?

Potom deti čítali text Aký med je aký, v ktorom sa dozvedeli o druhoch medu. Následne vypracovávali v skupinách plagát, kde na papier dali všetky poznatky z projektového vyučovania. V samotnom závere na nich čakala sladká odmena v podobe oblátky s medom. Všetkým zaslúžene chutilo.

Reakcie žiakov:
Projektový deň sa mi veľmi páčil, veľa sme sa o včielkach dozvedeli.
Takýto deň by sme mohli mať častejšie, bolo to skvelé a tá oblátka s medom mi veľmi chutila.
Mne sa najviac páčilo, že sme boli v skupinách a robili sme úlohy spolu.
Projektový deň bol skvelý, vôbec nezvonilo a téma sa mi veľmi páčila.

 
< Predchádzajúca   Ďalšia >