Školský
e-mail
Internetová
žiacka knižka
Rozvrh
hodín

Akcie a aktivity mesiaca

acroread.gif Plán práce na SEPTEMBER 2019 


Východiská aktivít výchovného charakteru:
Základná organizácia života školy, tvorba stabilnej sociálnej klímy, pravidlá triedy/kolektívu.
Európsky týždeň športu. Cvičenia v prírode. Podporné rozvojové aktivity zdravého spôsobu života.
Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania (Kvalitné a dostupné vzdelávanie pre Slovensko)

Vestibulové prezentácie:
Prvé zvonenie. Organizácia života v škole.
Vzdelávacie poukazy. Ponuka záujmových krúžkov.

2. 9. 2019, 8:00 - slávnostné otvorenie školského roka 2019/2020

3.9.19, 7:45-10:20 - Triednické práce. Dotazníky, aktualizácia údajov. Školský poriadok ZŠ. Inventár triedy a učebné pomôcky. Výchova k bezpečnému správaniu. Pravidlá triedy. Rozdávanie a evidencia učebníc

3.9.19, 9:30 - Zahájenie projektu Čerstvé hlavičky

4.9.19, 10:30-14:00 - Cvičenia v prírode 5. – 6.ročník

5.9.19, 10:30–14:00 - Cvičenia v prírode 7. - 9. ročník

5.9.19, 8:30 - Seredské svedectvá. Účasť členov ŽŠR

5.9.19 - Dopravná výchova na MDI pre žiakov 1. ročníka

9.9.19 - Dopravná výchova na MDI pre žiakov 5. ročníka

10.9.19 - Ja som INNA, divadelné predstavenie KK ĽŠ - projekt VMR, 3., 4. ročník ŠKD

10.9.19 - Adaptačné vzdelávanie žiakov V.A, V.B (CPPPaP)

10.9.19, 16:00 - Triedne stretnutia s rodičmi 2. stupňa ZŠ - Program zameraný na organizáciu školy, spoluprácu s rodičmi, vzdelávacie poukazy, informovaný súhlas zákonného zástupcu, kritéria hodnotenia a klasifikácia jednotlivých predmetov.

11.9.19, 16:00 - Triedne stretnutia s rodičmi žiakov 1. stupňa ZŠ

20.9.19 - Biela pastelka. Dobrovoľnícka zbierka (UNaSS)

25.9.19 - Európsky týždeň športu 2019, prírodný park Lanice - Klub v pohybe, športové popoludnie detí ŠKD, 

26.9.19 - Európsky deň jazykov, školská relácia, vestibulová prezentácia. FDJ_LingvaFest´ 2019 Bratislava (žiaci 6. - 9. ročníka ZŠ) - Variabilné podujatia multikultúrnej výchovy.

23.–30.9.19 - Európsky týždeň športu 2019

27.9.19 - Športujeme, neklikáme (aktivity žiakov 1. - 4. ročníka)

Termíny konzultačných dní PZ a OZ vždy v stredu: 9.10.2019, 6.11.2019, 4.12.2019, 5.02.2020, 04.03.2020, 08.04.2020, 10.06.2020 v  čase od 14.00– 15.30 hod. 
Termíny konzultačných dní školského psychológa pre rodičov - každý utorok od 15.00 - 16.30 hod.

Škola je neutíchajúci zdroj podpory, racionálnej a emocionálnej obhajoby, ktorá dodáva dieťaťu silu, aby sa sebavedome odvážilo do väčšieho sveta a stalo sa všetkým, čím môže byť.
Objavujeme tajomstvá včiel - projektový deň 2017 v III. A
V piatok 27. októbra 2017 sme mali projektový deň, a keďže sme trieda usilovných včielok, téma dňa bola včela medonosná. Cieľom bolo dozvedieť sa čo najviac informácií zo života včiel.

V úvode žiaci hádali hádanku o včelách, deti boli úžasné, uhádli bez dlhšieho rozmýšľania. Potom sa pasovali za včielky, a pritom sa naučili básničku: 
„My sme malé včeličky, 
múdre máme hlavičky. 
V škole sa pilne učíme, 
nikdy sa v nej nenudíme,“ 
a zavesili si náhrdelník s včielkou na hrdlo a po celý deň ho mali na sebe. 

Nasledovalo rozlúštenie tajničky, v ktorej bol ukrytý  názov včela medonosná. Aj túto úlohu tretiaci zvládli na výbornú. 

V ďalšej úlohe sa venovali čítaniu textu Rojenie. Po prečítaní pracovali s pracovným  listom, v ktorom robili úlohy k čítanému textu. Nasledovala prezentácia na interaktívnej tabuli, kde sa dozvedeli viac o živote včiel, následne pracovali na interaktívnej tabuli samotní žiaci. Na oddýchnutie si zaspievali pieseň od Karla Gotta Včielka Maja.


Práca v skupinách – po rozdelení do skupín nasledoval brainstorming – v skupine mali napísať všetko, čo ich napadlo pri slove včela. Žiaci napísali toho veľmi veľa. Pokračovalo čítanie textu Objavujeme tajomstvá včiel, bolo spojené so značením vedel som, nevedel som, zaujímavé.

V ďalšej úlohe pracovali v skupinách, každá skupina dostala obálku s otázkou, na ktorú hľadali/tvorili odpovede. Odpoveď vychádzala z toho, čo sa na projektovom dni dozvedeli.
1. skupina  Opíš farbu a telo včely medonosnej. 
Opíš úlohu samice – matky (kráľovnej) a samca – trúda.
2. skupina  Porovnaj telo robotnice s telom kráľovnej. 
Porovnaj činnosť robotníc, kráľovnej a trúda v úli. 
3. skupina  Čo ti pripomína včelí plást ?
Čo ti pripomína cuciak včely ?
4. skupina  Aká je úloha včiel v prírode (v úli)? 
Prečo chováme včely v úli?

Potom deti čítali text Aký med je aký, v ktorom sa dozvedeli o druhoch medu. Následne vypracovávali v skupinách plagát, kde na papier dali všetky poznatky z projektového vyučovania. V samotnom závere na nich čakala sladká odmena v podobe oblátky s medom. Všetkým zaslúžene chutilo.

Reakcie žiakov:
Projektový deň sa mi veľmi páčil, veľa sme sa o včielkach dozvedeli.
Takýto deň by sme mohli mať častejšie, bolo to skvelé a tá oblátka s medom mi veľmi chutila.
Mne sa najviac páčilo, že sme boli v skupinách a robili sme úlohy spolu.
Projektový deň bol skvelý, vôbec nezvonilo a téma sa mi veľmi páčila.

 
< Predchádzajúca   Ďalšia >