Školský
e-mail
Internetová
žiacka knižka
Rozvrh
hodín

Akcie a aktivity mesiaca

acroread.gif Plán práce na JANUÁR 2020 


Výchovná úloha mesiaca:
• Etický kódex zamestnancov ako prejav morálneho správania; hodnoty školy.
• Vzťahy v škole, pravidlá spolupráce v triednych kolektívoch.
Cielené aktivity k budovaniu pocitu spolupatričnosti k škole (škola ako bezpečné prostredie, v ktorom je poskytnuté kvalitné vzdelávanie).

Vestibulová prezentácia: 
Posolstvá Žiackej školskej rady 


2.-7.1.20 - Vianočné prázdniny detí

2.-3.1.20 - Čerpanie zákonnej dovolenky zamestnancov.

7.1.20 - Práce súvisiace s pracovnou náplňou. Oboznámenie zamestnancov so zásadami SF na rok 2020

8.1.20 - Novoročný vinš v školskom rozhlase.

13.1.20 - Korčuliarsky výcvik žiakov 1. ročníka, HKM Zvolen (ďalšie termíny 20.1., 27.1., 10.2., 17.2., 2.3., 9.3., 16.3.2020)

15.1.20,16:00 - Stretnutie s rodičmi žiakov 2.stupňa ZŠ

16.1.20,16:00 - Stretnutie s rodičmi žiakov 1. stupňa ZŠ. Program: Sumatívne hodnotenie jednotlivcov. Merateľné výstupy.Aktuálne charakteristiky jednotlivcov, triedy.Výchovné problémy a ich riešenia, návrhy na pochvaly.Plán práce TU/triedy/rodičov na 1.polrok šk. roku.Zverejnenie použitia finančných prostriedkov (2% z RR).

29.1.20,8:30 - Okresné kolo MO Z5, Z9. Exkurzná činnosť žiakov

31.1.20 - Predsudky a my...vedú do tmy (7. ročník, rovesnícke vzdelávanie k ĽP)

31.1.20 - Vyhodnotenie práce jednotlivcov a triedy za 1. polrok 2019/2020

3.2. Polročné prázdniny. Vyučovanie začína v 4.2.2020.


Poznámky:
1) Športové a iné súťaže organizovať podľa KALENDÁRA súťaží okresu Zvolen.
2) Pohár vedy FOCUS 2020, realizácia bádateľských prírodovedných úloh v triedach 4. ročníka prebieha každý mesiac od januára do júna 2020.
3) Projekt Jaguár Primary School Challenge (návrh a výroba auta poháňaného stlačeným vzduchom), rozvoj tímovej spolupráce (žiaci III.C, IV.C)
4) Projekty a súťaže na podporu čitateľskej gramotnosti prebiehajú podľa plánov MZ a PK, v tomto mesiaci štartuje celoslovenská čitateľsko – výtvarná súťaž Čitateľský oriešok.
5) Projekty ŠKD: Múdra škola číta deťom každý deň, Január nás láka stavať snehuliaka, Spracovanie ovčej vlny (tvorivé dielne v POS Zvolen)
 

Nedovoľte, aby vaša túžba naučiť 
prehlušila túžbu vychovávať.
Vít Hejný

Štatistiky

Návštevníkov: 3886259
Aj my fandíme hokeju

Pri príležitosti konania Majstrovstiev sveta v hokeji na Slovensku sme zorganizovali pre žiakov tretieho a štvrtého ročníka tematicky zamerané vyučovanie Aj my fandíme hokeju. Hokejové majstrovstvá sme využili na rozvíjanie povedomia a príslušnosti k svojej vlasti (etická výchova). Niektoré aktivity boli zamerané na oblasť primárnej prevencie drogových závislostí. Tému hokeja sme zapracovali do všetkých vyučovacích hodín tohto dňa. Vyučovanie sme spoločne odštartovali zaspievaním hymny MS 2019 „Macejko“ na chodbe pred našimi triedami. Dobre naladení sme sa pustili do riešenia hokejových úloh.

Žiaci tretieho ročníka sa na hodine slovenského jazyka popasovali s vymýšľaním podstatných a prídavných mien súvisiacich s MS (metóda brainstorming), zahrali si slovnú hru a tvorili básničky. Na matematike vyskúšali hokejovú násobilku, riešili slovné úlohy o hokeji a vypracovali hokejový pracovný list na zaokrúhľovanie čísel. V telocvični si zmerali chlapci sily vo floorbalovom zápase. Dievčatá sa zahrali na roztlieskavačky a z plných pľúc povzbudzovali svojich spolužiakov. Potom čakala odmena – beseda s trénerom a dvoma hráčmi juniorky HKM Zvolen a so spolužiakom Jakubom Zajacom, hráčom 3. triedy hokejovej. Dozvedeli sa veľa zaujímavostí o hre i o živote hokejistu. V závere vyučovania vypĺňali žiaci PL o slovenských zimných štadiónoch, na ktorých prebiehajú majstrovstvá v hokeji. 

Štvrtáci mali nachystané tri rôzne pracovné listy s témou MS. Celý čas pracovali vo dvojiciach. Najprv čítali o zimných štadiónoch v Bratislava a v Košiciach. Vypracovali niekoľko úloh súvisiacich s informáciami v texte zameraných na aplikáciu vedomostí o slovných druhoch. Na hodine matematiky pracovali s tabletmi. Vyhľadávali štatistické údaje o majstrovstvách, ktoré zapisovali do tabuliek. Vytvorili stĺpcový graf z jednej tabuľka a vyriešili niekoľko matematických úloh s využitím spomínaných štatistík. Nakoniec každý žiak vymyslel pre spolužiakov jednu slovnú úlohu o majstrovstvách. Na prírodovede vyhľadávali maskotov majstrovstiev za posledných 10 rokov. Keďže ide väčšinou o zvieratá, určovali do akého prírodného spoločenstva by živočícha zaradili. Na poslednú hodinu štvrtáci pripravili pre hokejistov a trénera otázky a traja žiaci viedli interview s nimi. Priestor dostali aj ostatní žiaci v bohatej diskusii.

Celý deň sa niesol v znamení hokeja a deti odchádzali domov plné dojmov a zážitkov.

Vyjadrenia žiakov:
Ráno pred prvou hodinou so zobrala vlajku a na chodbe sme zaspievali hokejovú hymnu Macejko. So slovenskou vlajkou mi pomohol Miško. Potom sme sa učili, ale na každej hodine boli úlohy o hokeji. Na telesnej výchove sme hrali floorbal, hra ma veľmi bavila. Cez štvrtú hodinu prišli mladí hokejisti a ich tréner. Po besede mi dali podpis na papier aj na ruku.

Hokejový deň sa mi veľmi páčil. Mohli sme sedieť a pracovať vo dvojiciach s kamarátmi. Písali sme pracovné listy. Boli zaujímavé. Robili sme aj na tabletoch, lebo sme tam hľadali výsledky a informácie o hokeji. Nevedel som sa dočkať poslednej hodiny. Vtedy prišli dvaja hokejisti a tréner. Rozprávali nám zaujímavé veci, na záver sme sa s nimi odfotili.