Školský
e-mail
Internetová
žiacka knižka
Rozvrh
hodín

Akcie a aktivity mesiaca

acroread.gif Plán práce na DECEMBER 2018 


Výchovné zameranie aktivít v mesiaci
1/ Prezentačné a dobrovoľnícke podujatia žiakov, pedagógov a zákonných zástupcov, 70. narodeniny školy, Vianočná zbierka UNICEF.
2/ Etické hodnoty detí - výchova a formovanie emocionálneho správania/prežívania. 

Vestibulové prezentácie:
• Aktivity Európskeho týždňa boja proti drogám
• Škola priateľská k deťom

4.-8.12.18 - ERASMUS+ Mosty medzi školou a životom, návšteva ZŠ Mělník (PZ)

4.12.18,14:00-15:30 - Konzultačné hodiny PZ a OZ

5.-7.12.18 - Vianočná zbierka UNICEF + ZŠR

6.12.18 - Mikuláš, podujatie so ŽŠR/Radou rodičov

10.12.18 - Od Kataríny do troch kráľov, adventný výchovný koncert (ŠKD)

12.12.18 - Medové oblátky, medovnikárske dielne pre deti ŠKD - exkurzia do obce Slatinka, v spolupráci s OZ Slatinka.

12.12.18 - Pytagoriáda P 3, P4, P5 - školské kolo 

13.12.18 - Pytagoriáda P 6, P7, P8 - školské kolo

14.12.18 - Radostník k 70. narodeninám školy (KC TU Zvolen)

19.12.18,9:30 - Osobnosť mojej školy - slávnostné vyhodnotenie na Zvolenskom Zámku

19.12.18 - Ako to bolo voľakedy - stretnutie s remeslom - animačný program s POS. Projekt VMR.

21.12.18 - Vianočná škola pohybu, športové dopoludnie žiakov 1.–4. ročníka podporujúce zdravý životný štýl

21.12.18 - Projekt Otvorená škola, aktivity k ľudským právam (VII .B, VIII. C)

21.12.18,10:30 - Relácia v školskom rozhlase Rozlúčka so starým rokom.

od 27.12.18 - Vianočné prázdniny pre žiakov - vyučovanie začne v pondelok 8.1.2019

Poznámky
1) Vydanie vianočného čísla KLEBETNÍKA koordinuje pp. Jankovská, Korpeľová
2) Počas  mesiaca prebieha podujatie Vianočná pošta (III.C), písanie pozdravov do domova seniorov. Zároveň prebiehajú tvorivé dielne s vianočnou témou v spolupráci s POS Zvolen.
3) Čitateľský oriešok, celoslovenská súťaž podporujúca rozvoj čítania s porozumením.



Štatistiky

Návštevníkov: 3381060
Kooperatívne učenie – Creating a story

Minulý rok sme ako kolektív III. C spolupracovali s VIII. C. A verte, či neverte, táto spolupráca sa nám zapáčila. Vlani sme spolu čítali anglické rozprávky a tento školský rok, už ako IV. C a IX.C sme sa rozhodli vytvoriť e-knihu. Štvrtáci sa rozdelili do skupín a každá skupinka vytvorila svoj vlastný obrázkový príbeh. Jeden bol o výlete na lodi, druhý o mobile a samozrejme sa nezabudlo ani na Pokemonov. Príbehy nakreslili a potom obrázky popísali. Aby to bolo zaujímavejšie, deviataci dostali do ruky len obrázky a podľa nich mali napísať príbeh, samozrejme v angličtine. Keď sa tieto dve triedy spolu zišli, navzájom si prečítali a porovnali svoje rozprávky. Deviataci vo svojich príbehoch používali aj také slovíčka, ktoré tí menší ešte nevedeli a tak sa tí väčší opäť stali učiteľmi a slovnú zásobu ich doučili. Hrou. Nakoniec z toho vznikli krásne e-knižky, ktoré si môžete nájsť a pozrieť na webovom sídle školy. Boli vytvorené v programe STORY JUMPER.

A čo na to štvrtáci? 
Naučil som sa nové slovíčka, bola s nimi sranda a bolo to zábavnejšie učenie. Chcel by som viacej hodín s nimi!  
Filip H
Bavilo ma to. Spolupracovalo sa mi v skupine dobre a dievčatá s ktorými sme boli milé. 
Paulínka K.
Pozitívne bolo, že sme sa naučili nové slovíčka, páčila sa mi dobrá atmosféra, zaujímavé príbehy a spoznali sme nových kamošov. 
Samko H.
S deviatakmi učiť sa mi veľmi páčilo, bola s nimi zábava. Keď pracujem so staršími žiakmi, nenávidím keď zazvoní. 
Michal B.

Deviataci dostali dotazník a odpovedali na pár otázok. 
Na otázku Čo vám dala spolupráca s 3. a 4. ročníkom?
- Vedieť sa lepšie vyjadrovať v jednoduchšej angličtine a vedieť vysvetľovať slovíčka.
- Zistil som, že sa mi pracuje dobre nielen z rovesníkmi, ale aj s mladšími žiakmi.
- Dala nám možnosť precvičiť si angličtinu v praxi.
- Dobrý pocit a poznanie, že rozmýšľame dosť odlišne.
Ako hodnotíte spoluprácu?
- Dobrá atmosféra
- Videli sme, že deti dokážu kreatívne pracovať aj na angličtine.
- Má to prínos (učebný) pre obidve strany, zmena učebného prostredia.
Čo by ste urobili inak, aký typ spolupráce by ste zvolili?
- Možno spraviť jeden súvislý týždeň, lebo keď to robíme len občas a potom normálne preberáme učivo, tak sa ťažšie orientujeme čo vlastne robíme.
- Možno čítanie z tej istej knihy.
- Nemenila by som nič, myslím, že žiakom vyhovuje takýto typ spolupráce a hlavne skupinová práca.
- Bolo by zaujímavé, keby nám oni pripravili nejaké zaujímavé úlohy. Kľudne aj ťažšie.
- Bolo by fajn byť viac s malými a dlhšie spolu pracovať.
- Možno spolupráca aj na iných predmetoch.

Bolo to pre mňa niečo nové. Určite mi to niečo dalo, hlavne z jazykovej stránky. Hodnotím to pozitívne, táto spolupráca je podľa mňa užitočná, pretože štvrtáci, ale aj my sme sa niečo naučili. Vedel by som robiť nie čo takéto aj v budúcnosti. Nič by som nemenil.

Pri spolupráci som zistila, ako sú na tom mladší žiaci s angličtinou. Deti boli pozorné a myslím si, že ich aktivita zaujala. Pri vytváraní príbehov sme sa zdokonalili nie len v anglickom jazyku, ale aj v logickom myslení. Bolo zaujímavé pozorovať, ako si príbehy vymýšľali a ako sme im porozumeli my. Nevýhodou je málo času. Jedna hodina nám na prezentáciu nestačila. Kooperácia bola užitočná. Rada by som spolupracovala s mladšími žiakmi aj v budúcnosti.

E-books:
-