Internetová
žiacka knižka
Rozvrh
hodín

Akcie a aktivity mesiaca

acroread.gif Plán práce na SEPTEMBER 2018 


Výchovné zameranie aktivít v mesiaci
1) Školské programy podpory zdravia a výchovy ku zdraviu. Zber triedeného odpadu. 
Rozvojové výchovné programy: vychádzky, základný plavecký výcvik, šport v záujmovom vzdelávaní, Zvolenská športová jeseň, exkurzná činnosť, projekt Záchrana som ja, testovanie telesnej zdatnosti prvákov (ISTŽ), preventívne hygienické opatrenia v triedach ap.

2) Bezpečnosť školského prostredia a vzťahy medzi aktérmi vzdelávania. Realizácia tvorivých podujatí, besied, osobných stretnutí, rozhovorov v ľudsko-právnej oblasti. Od práv k povinnostiam.

Vestibulové prezentácie
Európsky deň jazykov, aktivity a projekty žiakov
Tekvicová slávnosť, výstava

1.10.18,12:00 - Zábavná autoškola, dopravná výchova v praxi pre žiakov 9. ročníka (Autoškola Gonda ZV)

2.10.18,14:00-15:30 - Konzultačné hodiny PZ a OZ

2.10.18 - Malý chodec - preventívny program ŠKD s MsP.

3.10.18,18:30 - Škola základ života - DJGT Zvolen (8. a 9. ročník)

4.10.18 - J.C. Hronský - beseda v KKĽŠ (3. a 4. ročník)

4.10.18 - Nie je strecha ako strecha - environmentálne popoludnie detí ŠKD v spolupráci CHKO Poľana (4. ročník)

1.-5.10.18 - Základný plavecký výcvik žiakov 2. ročníka

10.10.18 - Mlieko a produkty od slovenských kravičiek - exkurzia ŠKD na PD Očová (1. a 2.ročník) 

10.-12.10.18 - Jesenný ekozber papiera

12.10.18 - Minerálne pramene detvianskeho regiónu, Kalinka, Klokoč - prírodovedné učenie v spolupráci s OZ Slatinka

17.10.18 - Hovorme o jedle: Chutné maľovanie (mlieko a mliečne produkty) projektový deň v ŠKD

17.10.18 - Testovanie telesnej zdatnosti žiakov (1. ročníka)

19.10.18 - Adaptačné vzdelávanie (V.A, V.B), tím psychológov z CPPPaP

22.10.18 - Skutočné knižnice – skutočné vzdelávanie: 100 rokov od vzniku ČSR - najzaujímavejšie podujatie školskej knižnice

23.10.18 - Burza stredných škôl Stredoškolák

24.10.18 - Katkine výmysly - bábkové predstavenie (1. a 2. ročník ŠKD) - nebezpečenstvo virtuálneho sveta.

25.-26.10.18 - Metodické dni pre PZ v sieti proaktívnych škôl - ZŠ s MŠ J.A.K., Hubeného 25, Bratislava

24.-26.10.18 - Tekvicová slávnosť - komunitná tvorivá výstava

26.10.18 - Zážitkové workshopy Rozhodovanie, Deň, kedy sa mlčalo - 7. a 8. ročník (ĽP v praxi) lektori z Post Bellum

29.10.18 - Projektový deň školy variabilné aktivity tried - celodenné projektové aktivity v škole i mimo nej

30.10.18 - Štátny sviatok

31.10.-2.11.18 - Jesenné prázdniny (vyučovanie sa začína v pondelok 5.11.2018)

31.10.18 - Darovanie krvi, dobrovoľníctvo v praxi.


Štatistiky

Návštevníkov: 3311433
Kooperatívne učenie – Creating a story

Minulý rok sme ako kolektív III. C spolupracovali s VIII. C. A verte, či neverte, táto spolupráca sa nám zapáčila. Vlani sme spolu čítali anglické rozprávky a tento školský rok, už ako IV. C a IX.C sme sa rozhodli vytvoriť e-knihu. Štvrtáci sa rozdelili do skupín a každá skupinka vytvorila svoj vlastný obrázkový príbeh. Jeden bol o výlete na lodi, druhý o mobile a samozrejme sa nezabudlo ani na Pokemonov. Príbehy nakreslili a potom obrázky popísali. Aby to bolo zaujímavejšie, deviataci dostali do ruky len obrázky a podľa nich mali napísať príbeh, samozrejme v angličtine. Keď sa tieto dve triedy spolu zišli, navzájom si prečítali a porovnali svoje rozprávky. Deviataci vo svojich príbehoch používali aj také slovíčka, ktoré tí menší ešte nevedeli a tak sa tí väčší opäť stali učiteľmi a slovnú zásobu ich doučili. Hrou. Nakoniec z toho vznikli krásne e-knižky, ktoré si môžete nájsť a pozrieť na webovom sídle školy. Boli vytvorené v programe STORY JUMPER.

A čo na to štvrtáci? 
Naučil som sa nové slovíčka, bola s nimi sranda a bolo to zábavnejšie učenie. Chcel by som viacej hodín s nimi!  
Filip H
Bavilo ma to. Spolupracovalo sa mi v skupine dobre a dievčatá s ktorými sme boli milé. 
Paulínka K.
Pozitívne bolo, že sme sa naučili nové slovíčka, páčila sa mi dobrá atmosféra, zaujímavé príbehy a spoznali sme nových kamošov. 
Samko H.
S deviatakmi učiť sa mi veľmi páčilo, bola s nimi zábava. Keď pracujem so staršími žiakmi, nenávidím keď zazvoní. 
Michal B.

Deviataci dostali dotazník a odpovedali na pár otázok. 
Na otázku Čo vám dala spolupráca s 3. a 4. ročníkom?
- Vedieť sa lepšie vyjadrovať v jednoduchšej angličtine a vedieť vysvetľovať slovíčka.
- Zistil som, že sa mi pracuje dobre nielen z rovesníkmi, ale aj s mladšími žiakmi.
- Dala nám možnosť precvičiť si angličtinu v praxi.
- Dobrý pocit a poznanie, že rozmýšľame dosť odlišne.
Ako hodnotíte spoluprácu?
- Dobrá atmosféra
- Videli sme, že deti dokážu kreatívne pracovať aj na angličtine.
- Má to prínos (učebný) pre obidve strany, zmena učebného prostredia.
Čo by ste urobili inak, aký typ spolupráce by ste zvolili?
- Možno spraviť jeden súvislý týždeň, lebo keď to robíme len občas a potom normálne preberáme učivo, tak sa ťažšie orientujeme čo vlastne robíme.
- Možno čítanie z tej istej knihy.
- Nemenila by som nič, myslím, že žiakom vyhovuje takýto typ spolupráce a hlavne skupinová práca.
- Bolo by zaujímavé, keby nám oni pripravili nejaké zaujímavé úlohy. Kľudne aj ťažšie.
- Bolo by fajn byť viac s malými a dlhšie spolu pracovať.
- Možno spolupráca aj na iných predmetoch.

Bolo to pre mňa niečo nové. Určite mi to niečo dalo, hlavne z jazykovej stránky. Hodnotím to pozitívne, táto spolupráca je podľa mňa užitočná, pretože štvrtáci, ale aj my sme sa niečo naučili. Vedel by som robiť nie čo takéto aj v budúcnosti. Nič by som nemenil.

Pri spolupráci som zistila, ako sú na tom mladší žiaci s angličtinou. Deti boli pozorné a myslím si, že ich aktivita zaujala. Pri vytváraní príbehov sme sa zdokonalili nie len v anglickom jazyku, ale aj v logickom myslení. Bolo zaujímavé pozorovať, ako si príbehy vymýšľali a ako sme im porozumeli my. Nevýhodou je málo času. Jedna hodina nám na prezentáciu nestačila. Kooperácia bola užitočná. Rada by som spolupracovala s mladšími žiakmi aj v budúcnosti.

E-books:
-