Školský
e-mail
Internetová
žiacka knižka
Rozvrh
hodín

Akcie a aktivity mesiaca

acroread.gif Plán práce na JANUÁR 2020 


Výchovná úloha mesiaca:
• Etický kódex zamestnancov ako prejav morálneho správania; hodnoty školy.
• Vzťahy v škole, pravidlá spolupráce v triednych kolektívoch.
Cielené aktivity k budovaniu pocitu spolupatričnosti k škole (škola ako bezpečné prostredie, v ktorom je poskytnuté kvalitné vzdelávanie).

Vestibulová prezentácia: 
Posolstvá Žiackej školskej rady 


2.-7.1.20 - Vianočné prázdniny detí

2.-3.1.20 - Čerpanie zákonnej dovolenky zamestnancov.

7.1.20 - Práce súvisiace s pracovnou náplňou. Oboznámenie zamestnancov so zásadami SF na rok 2020

8.1.20 - Novoročný vinš v školskom rozhlase.

13.1.20 - Korčuliarsky výcvik žiakov 1. ročníka, HKM Zvolen (ďalšie termíny 20.1., 27.1., 10.2., 17.2., 2.3., 9.3., 16.3.2020)

15.1.20,16:00 - Stretnutie s rodičmi žiakov 2.stupňa ZŠ

16.1.20,16:00 - Stretnutie s rodičmi žiakov 1. stupňa ZŠ. Program: Sumatívne hodnotenie jednotlivcov. Merateľné výstupy.Aktuálne charakteristiky jednotlivcov, triedy.Výchovné problémy a ich riešenia, návrhy na pochvaly.Plán práce TU/triedy/rodičov na 1.polrok šk. roku.Zverejnenie použitia finančných prostriedkov (2% z RR).

29.1.20,8:30 - Okresné kolo MO Z5, Z9. Exkurzná činnosť žiakov

31.1.20 - Predsudky a my...vedú do tmy (7. ročník, rovesnícke vzdelávanie k ĽP)

31.1.20 - Vyhodnotenie práce jednotlivcov a triedy za 1. polrok 2019/2020

3.2. Polročné prázdniny. Vyučovanie začína v 4.2.2020.


Poznámky:
1) Športové a iné súťaže organizovať podľa KALENDÁRA súťaží okresu Zvolen.
2) Pohár vedy FOCUS 2020, realizácia bádateľských prírodovedných úloh v triedach 4. ročníka prebieha každý mesiac od januára do júna 2020.
3) Projekt Jaguár Primary School Challenge (návrh a výroba auta poháňaného stlačeným vzduchom), rozvoj tímovej spolupráce (žiaci III.C, IV.C)
4) Projekty a súťaže na podporu čitateľskej gramotnosti prebiehajú podľa plánov MZ a PK, v tomto mesiaci štartuje celoslovenská čitateľsko – výtvarná súťaž Čitateľský oriešok.
5) Projekty ŠKD: Múdra škola číta deťom každý deň, Január nás láka stavať snehuliaka, Spracovanie ovčej vlny (tvorivé dielne v POS Zvolen)
 

Nedovoľte, aby vaša túžba naučiť 
prehlušila túžbu vychovávať.
Vít Hejný

Štatistiky

Návštevníkov: 3882455
plagát - Polaris 2017
Pohár vedy POLARIS 2017

POHÁR VEDY je súťaž zameraná na popularizáciu vedy a techniky medzi deťmi a mládežou. Jej vyhlasovateľom je Asociácia malých debrujárov v ČR, ktorá spolupracuje s Asociáciou pre mládež, vedu a techniku (AMAVET) v SR.  Zmyslom debrujárskej činnosti je ukázať, že veda môže byť zábavná a ľahko pochopiteľná. Jednoduché pokusy simulujúce  rôzne fyzikálne javy, podnecujú deti k aktívnemu mysleniu a bádaniu, ale vedú ich aj k spolupráci a zodpovednosti za spoločný projekt.

Tohtoročná súťaž má podtitul POLARIS 2017. Polárka vždy ukazovala ľuďom smer a preto je symbolom tohto ročníka – má ukázať smer všetkým mladým  nadšencom, ktorí chcú kreativitu v prírodovedeckom myslení zažiť v tímovej spolupráci a poriadne sa pritom pobaviť.

Korešpondenčná časť súťaže (domáce kolo) prebiehala elektronicky od 1. januára 2017 do 30. apríla 2017 v štyroch vekových kategóriách – predškoláci, 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ a stredné školy. Do projektu sa z našej školy zapojili žiaci 2. – 5. ročníka, ktorí súťažili v kategórii 1. stupeň ZŠ (podľa školskej legislatívy ČR).

Prihlásené tímy riešili zadané úlohy v oblastiach: kreativita, teória a výskum, prax a projekt. Súťažiaci bádali, robili pokusy, objavovali súvislosti a na základe výskumu a praxe formulovali pozorovania a závery. Vedúci tímov zasielali každý mesiac riešenie úloh prostredníctvom webovej stránky súťaže a to podľa prísne stanovených podmienok vo formáte PDF vo veľkosti max 10 MB.

Kreativitu sme si odskúšali pri návrhoch tímového súhvezdia, či erbu, ktorý charakterizuje tím. Predstava, že letíme do vesmíru, nás motivovala pri návrhu tímovej astronautovej škatuľky. V poslednom kole sme zas navrhovali pokus, ktorý by sme v prípade postupu do finálového kola predstavili jeho účastníkom.

Naše bádateľské aktivity v oblasti teórie a výskumu boli zamerané na vesmír. Skúmali sme vzdialenosť planét od Slnka, zaujímalo nás, čo sú súhvezdia, aký je ich počet a aké majú názvy. Na modeloch troch súhvezdí sme v danej mierke demonštrovali vzdialenosť jednotlivých hviezd od Zeme. V ďalšom kole boli predmetom bádania plasty, ich vlastnosti a recyklácia. Prezentovali sme spôsoby triedenia odpadov v našom meste a zhotovili  učebnú pomôcku PEXETRIO. V poslednom kole sme preskúmali aprílové pranostiky, ale aj súlad predpovede počasia so skutočnosťou.

Oblasť praxe kládla nároky na naše zručnosti a schopnosti formulovať závery. Kým v prvom kole sme riešili úlohy súvisiace so zmenou ťažiska a skúmali rovnovážnu polohu zhotoveného „mini“ vozíka na tenkom lanku, v druhom kole sme vyrábali autíčka z plastovej fľaše na jednoduchý zotrvačníkový pohon. V treťom kole sme kreslili svoje autoportréty na zrkadlá, skúmali zobrazenie obrázkov pomocou valcového zrkadla a tvorili vlastné zašifrované obrázky. Predmetom praktickej činnosti v poslednom kole bolo vytvoriť vlastné prístroje na meranie a zaznamenávanie počasia.

Korešpondenčná súťaž skončila a súťažiace tímy z našej školy zaznamenali výrazný úspech – obsadili prvé štyri miesta spomedzi 17 súťažných tímov zo SR. Finálové kolo s medzinárodnou účasťou sa uskutoční 11. – 13. 06. 2017 v Nymburku v Športovom centre. Našu školu a zároveň Slovenskú republiku bude reprezentovať tím ZOELA z III.C.

Súťažné tímy z našej školy a ich umiestnenie v SR podľa počtu bodov (max 400 bodov):

Názov tímu

Trieda

Vedúca tímu

Získané body

Umiestnenie

TEO

II.C

Mgr. Katarína Šalátová

382

4. miesto

ZOELA

III.C

Mgr. Martina Mazúchová

386

1. miesto

VEDÁTORI

IV.C

Mgr. Miroslava Kurčíková

383

2. – 3. miesto

ZVEDAVÉ VLOČKY

V.C

Mgr. Darina Klementová

383

2. – 3. miesto

<< Začiatok < Predošlá 1 2 Nasledujúca > Koniec >>

Strana 1 z 2