Školský
e-mail
Internetová
žiacka knižka
Rozvrh
hodín

Akcie a aktivity mesiaca

acroread.gif Plán práce na JANUÁR 2020 


Výchovná úloha mesiaca:
• Etický kódex zamestnancov ako prejav morálneho správania; hodnoty školy.
• Vzťahy v škole, pravidlá spolupráce v triednych kolektívoch.
Cielené aktivity k budovaniu pocitu spolupatričnosti k škole (škola ako bezpečné prostredie, v ktorom je poskytnuté kvalitné vzdelávanie).

Vestibulová prezentácia: 
Posolstvá Žiackej školskej rady 


2.-7.1.20 - Vianočné prázdniny detí

2.-3.1.20 - Čerpanie zákonnej dovolenky zamestnancov.

7.1.20 - Práce súvisiace s pracovnou náplňou. Oboznámenie zamestnancov so zásadami SF na rok 2020

8.1.20 - Novoročný vinš v školskom rozhlase.

13.1.20 - Korčuliarsky výcvik žiakov 1. ročníka, HKM Zvolen (ďalšie termíny 20.1., 27.1., 10.2., 17.2., 2.3., 9.3., 16.3.2020)

15.1.20,16:00 - Stretnutie s rodičmi žiakov 2.stupňa ZŠ

16.1.20,16:00 - Stretnutie s rodičmi žiakov 1. stupňa ZŠ. Program: Sumatívne hodnotenie jednotlivcov. Merateľné výstupy.Aktuálne charakteristiky jednotlivcov, triedy.Výchovné problémy a ich riešenia, návrhy na pochvaly.Plán práce TU/triedy/rodičov na 1.polrok šk. roku.Zverejnenie použitia finančných prostriedkov (2% z RR).

29.1.20,8:30 - Okresné kolo MO Z5, Z9. Exkurzná činnosť žiakov

31.1.20 - Predsudky a my...vedú do tmy (7. ročník, rovesnícke vzdelávanie k ĽP)

31.1.20 - Vyhodnotenie práce jednotlivcov a triedy za 1. polrok 2019/2020

3.2. Polročné prázdniny. Vyučovanie začína v 4.2.2020.


Poznámky:
1) Športové a iné súťaže organizovať podľa KALENDÁRA súťaží okresu Zvolen.
2) Pohár vedy FOCUS 2020, realizácia bádateľských prírodovedných úloh v triedach 4. ročníka prebieha každý mesiac od januára do júna 2020.
3) Projekt Jaguár Primary School Challenge (návrh a výroba auta poháňaného stlačeným vzduchom), rozvoj tímovej spolupráce (žiaci III.C, IV.C)
4) Projekty a súťaže na podporu čitateľskej gramotnosti prebiehajú podľa plánov MZ a PK, v tomto mesiaci štartuje celoslovenská čitateľsko – výtvarná súťaž Čitateľský oriešok.
5) Projekty ŠKD: Múdra škola číta deťom každý deň, Január nás láka stavať snehuliaka, Spracovanie ovčej vlny (tvorivé dielne v POS Zvolen)
 

Nedovoľte, aby vaša túžba naučiť 
prehlušila túžbu vychovávať.
Vít Hejný

Štatistiky

Návštevníkov: 3875235
Projektový deň školy

Tohtoročný projektový deň na nižšom strednom vzdelávaní bol opäť o niečo lepší ako ten vlaňajší. Triedni učitelia v spolupráci so žiakmi a odbornou komunitou naplánovali aktivity plne akceptujúce zásady projektového vyučovania. Okrem krátkodobých – jednodňových projektov boli realizované aj dlhodobejšie.

Žiaci V.C potrebovali na splnenie všetkých úloh až dva dni, počas ktorých pripravili návrhy náučno – informačných tabúľ pre ekosystém Horných Laníc. Potrebné informácie a materiál získavali priamo v teréne, hodnotným prínosom bol aj odborný výklad lektorky Fakulty ekológie a environmentalistiky TU vo Zvolene.

Časť aktivít dlhodobého projektu robili žiaci VI.C, VII.A a VII.C, ktorí sa vybrali mapovať rieku Hron. Ešte pred tým, ako vyrazili priamo do terénu, absolvovali v škole pútavý odborný seminár o faune Hrona vďaka lektorovi zo Združenia Slatinka. Ten ich sprevádzal aj počas projektového dňa pri odbere vzoriek a rozbore vody z prameňa Hrona a ďalších dvoch miest na jeho hornom toku po Banskú Bystricu. Okrem údajov o vode žiaci zaznamenávali aj ďalšie meteorologické údaje, teplotu vzduch a silu vetra. V projekte plánujú pokračovať v priebehu celého školského roka na hodinách obohatenia a mladého vedca tak, aby Hron preskúmali od prameňa až k ústiu.

Žiaci V.A triedy realizovali krátkodobý projekt v Zdravom tele zdravý duch, ktorý sa začal odbornou prednáškou lektorky z RÚVZ vo Zvolene, potom využili on-line aktivity Hravo ži zdravo a nakoniec si v skupinách formou posteru spracovali vlastný plán pre zdravie. V.B svoje úsilie zamerala na ďalšie aktivity v rámci projektu zveľaďujúcehu školskú predzáhradku. Ich cieľom bolo vysadiť v záhonoch predzáhradky okrasné rastliny a v školskej dielni k nim zhotoviť popisné tabuľky.

Žiaci VI.A pracovali v dvoch samostatných skupinách, bádatelia sa vybrali do Kremnice, kde si okrem iného vyrobili aj vlastnú mincu. Umelci v priestoroch školy nacvičili čítané divadlo v anglickom jazyku. VIII.A využila priestory POS vo Zvolene, aby na vlastnej koži posúdila hodnotu ľudskej práce. Žiaci VIII.C neostali ani tento rok nič dlžní Pustému hradu a prispeli k vyčisteniu jeho priestorov.

Deviataci očakávali, že v Seredi to bude obyčajné múzeum, ale autentické priestory tábora a ten mrazivý pocit z toho, že presne to miesto, na ktorom stáli, bolo postihnuté holokaustom, dodávalo priestorom úplne inú atmosféru. Práve vďaka desivému miestu si aspoň sčasti vedia dnes  predstaviť okolnosti krutého obdobia našich dejín.