Internetová
žiacka knižka
Rozvrh
hodín

Akcie a aktivity mesiaca

acroread.gif Plán práce na MAREC 2018 


Výchovné zameranie úloh:
1) Environmentálne aktivity v škole i mimo nej.
2) Škola priateľská k deťom, variabilné podujatia výchovy k ľudským právam
3) Naša škola, literárna a výtvarná súťaž k 70. narodeninám školy

Vestibulové prezentácie
• Osobnosti sveta počítačov
• Rozprávkový kolotoč

3.4.18, 8:30 - Konferencia Učiaca sa škola

4.4.18 - Otvorené školy, workschop projektu NOS (7. ročník)

5.4.18 - Vítanie vtáčích poslov jari (ENV), Arborétum ZV, žiaci 3. a 4. ročníka

10.4.18 - Konzultačné hodiny PZ a OZ

12.4.18 - Deň otvorených dverí pre rodičov žiakov

13.4.18 - Spolu vyzbierame viac, jarné čistenie mesta (IV. A, B, C)

13.4.18 - Dopravná výchova, teoretická časť (1. -4. ročník)

13.4.18 - Recyklujeme ... papier, plast aj textil - projektový deň ŠKD, environmentálny program OZ Slatinka

16.4.18 - PISA 2018, medzinárodné meranie 15- ročných (náhradný termín 23.04.2018)

17.4.18 - Okresné kolo MO 6. -8. ročník

17.4.18 - exkurzná činnosť žiakov

17.4.18 - Hráme sa s písmenkami, tvorivé stretnutie predškolákov MŠ Tehelná so žiakmi I.A a I.B 

18.-20.4.18 - Ekozber papiera, environmentálna výchova v praktickom živote

20.4.18, 10:00 - Lesnícke dni 2018. Storočné letokruhy

20.4.18 - Kamarát strom - popoludnie v Španej doline, exkurzná činnosť ŠKD

20. a 21.4.18 - Zápis detí do 1. ročníka ZŠ

23.-27.4.18 - Škola v prírode Chata Bystrá Tále (2. ročník)

23.-27.4.18 - Škola v prírode Chata Kollárová, Ostrý Grúň (4. ročník)
26.4.18, 13:00 - Stretnutie organizátorov NOS projektu Otvorené školy za účasti ŽŠR, dobrovoľníkov a účastníkov projektu

Poznámky:
V apríli pokračuje Kurz spoločenského tanca a spoločenskej výchovy  žiakov 8. ročníka ZŠ.
V apríli končí medzinárodná súťaž Pohár vedy NEWTON 2018.


Štatistiky

Návštevníkov: 3202278
Projektový deň školy

Tohtoročný projektový deň na nižšom strednom vzdelávaní bol opäť o niečo lepší ako ten vlaňajší. Triedni učitelia v spolupráci so žiakmi a odbornou komunitou naplánovali aktivity plne akceptujúce zásady projektového vyučovania. Okrem krátkodobých – jednodňových projektov boli realizované aj dlhodobejšie.

Žiaci V.C potrebovali na splnenie všetkých úloh až dva dni, počas ktorých pripravili návrhy náučno – informačných tabúľ pre ekosystém Horných Laníc. Potrebné informácie a materiál získavali priamo v teréne, hodnotným prínosom bol aj odborný výklad lektorky Fakulty ekológie a environmentalistiky TU vo Zvolene.

Časť aktivít dlhodobého projektu robili žiaci VI.C, VII.A a VII.C, ktorí sa vybrali mapovať rieku Hron. Ešte pred tým, ako vyrazili priamo do terénu, absolvovali v škole pútavý odborný seminár o faune Hrona vďaka lektorovi zo Združenia Slatinka. Ten ich sprevádzal aj počas projektového dňa pri odbere vzoriek a rozbore vody z prameňa Hrona a ďalších dvoch miest na jeho hornom toku po Banskú Bystricu. Okrem údajov o vode žiaci zaznamenávali aj ďalšie meteorologické údaje, teplotu vzduch a silu vetra. V projekte plánujú pokračovať v priebehu celého školského roka na hodinách obohatenia a mladého vedca tak, aby Hron preskúmali od prameňa až k ústiu.

Žiaci V.A triedy realizovali krátkodobý projekt v Zdravom tele zdravý duch, ktorý sa začal odbornou prednáškou lektorky z RÚVZ vo Zvolene, potom využili on-line aktivity Hravo ži zdravo a nakoniec si v skupinách formou posteru spracovali vlastný plán pre zdravie. V.B svoje úsilie zamerala na ďalšie aktivity v rámci projektu zveľaďujúcehu školskú predzáhradku. Ich cieľom bolo vysadiť v záhonoch predzáhradky okrasné rastliny a v školskej dielni k nim zhotoviť popisné tabuľky.

Žiaci VI.A pracovali v dvoch samostatných skupinách, bádatelia sa vybrali do Kremnice, kde si okrem iného vyrobili aj vlastnú mincu. Umelci v priestoroch školy nacvičili čítané divadlo v anglickom jazyku. VIII.A využila priestory POS vo Zvolene, aby na vlastnej koži posúdila hodnotu ľudskej práce. Žiaci VIII.C neostali ani tento rok nič dlžní Pustému hradu a prispeli k vyčisteniu jeho priestorov.

Deviataci očakávali, že v Seredi to bude obyčajné múzeum, ale autentické priestory tábora a ten mrazivý pocit z toho, že presne to miesto, na ktorom stáli, bolo postihnuté holokaustom, dodávalo priestorom úplne inú atmosféru. Práve vďaka desivému miestu si aspoň sčasti vedia dnes  predstaviť okolnosti krutého obdobia našich dejín.