Internetová
žiacka knižka
Rozvrh
hodín

Akcie a aktivity mesiaca

acroread.gif Plán práce na DECEMBER 2017 


Výchovná úloha mesiaca: 
Pravidlá spolupráce v triednych kolektívoch, cielené aktivity k prevencii šikanovania, diskriminácie medzi deťmi. 

Vestibulové prezentácie:
Projekt Stretnutie generácií
Zážitkové učenie v Budapešti

8.1.2018 - Novoročný vinš v školskom rozhlase

16.1.18, 16:00 - Stretnutie rodičov žiakov primárneho vzdelávania ZŠ

17.1.18, 16:00 - Stretnutie s rodičmi žiakov 2. stupňa ZŠ. 

24.1.18, 8:30 - Okresné kolo MO Z5, Z9. Exkurzná činnosť žiakov 

24.1.18 - Keď zubatá kosu brúsi... Projekt VMR (V. B)

26.1.18 - S modelom v ruke. Zážitkové učenie v ŠKD

31.1.18 - Vyhodnotenie práce jednotlivcov a triedy za 1. polrok 2017/2018

2.2.2018 - Polročné prázdniny. Vyučovanie začína v pondelok 5.2.2018.

Štatistiky

Návštevníkov: 3133251
Projektový deň školy

Tohtoročný projektový deň na nižšom strednom vzdelávaní bol opäť o niečo lepší ako ten vlaňajší. Triedni učitelia v spolupráci so žiakmi a odbornou komunitou naplánovali aktivity plne akceptujúce zásady projektového vyučovania. Okrem krátkodobých – jednodňových projektov boli realizované aj dlhodobejšie.

Žiaci V.C potrebovali na splnenie všetkých úloh až dva dni, počas ktorých pripravili návrhy náučno – informačných tabúľ pre ekosystém Horných Laníc. Potrebné informácie a materiál získavali priamo v teréne, hodnotným prínosom bol aj odborný výklad lektorky Fakulty ekológie a environmentalistiky TU vo Zvolene.

Časť aktivít dlhodobého projektu robili žiaci VI.C, VII.A a VII.C, ktorí sa vybrali mapovať rieku Hron. Ešte pred tým, ako vyrazili priamo do terénu, absolvovali v škole pútavý odborný seminár o faune Hrona vďaka lektorovi zo Združenia Slatinka. Ten ich sprevádzal aj počas projektového dňa pri odbere vzoriek a rozbore vody z prameňa Hrona a ďalších dvoch miest na jeho hornom toku po Banskú Bystricu. Okrem údajov o vode žiaci zaznamenávali aj ďalšie meteorologické údaje, teplotu vzduch a silu vetra. V projekte plánujú pokračovať v priebehu celého školského roka na hodinách obohatenia a mladého vedca tak, aby Hron preskúmali od prameňa až k ústiu.

Žiaci V.A triedy realizovali krátkodobý projekt v Zdravom tele zdravý duch, ktorý sa začal odbornou prednáškou lektorky z RÚVZ vo Zvolene, potom využili on-line aktivity Hravo ži zdravo a nakoniec si v skupinách formou posteru spracovali vlastný plán pre zdravie. V.B svoje úsilie zamerala na ďalšie aktivity v rámci projektu zveľaďujúcehu školskú predzáhradku. Ich cieľom bolo vysadiť v záhonoch predzáhradky okrasné rastliny a v školskej dielni k nim zhotoviť popisné tabuľky.

Žiaci VI.A pracovali v dvoch samostatných skupinách, bádatelia sa vybrali do Kremnice, kde si okrem iného vyrobili aj vlastnú mincu. Umelci v priestoroch školy nacvičili čítané divadlo v anglickom jazyku. VIII.A využila priestory POS vo Zvolene, aby na vlastnej koži posúdila hodnotu ľudskej práce. Žiaci VIII.C neostali ani tento rok nič dlžní Pustému hradu a prispeli k vyčisteniu jeho priestorov.

Deviataci očakávali, že v Seredi to bude obyčajné múzeum, ale autentické priestory tábora a ten mrazivý pocit z toho, že presne to miesto, na ktorom stáli, bolo postihnuté holokaustom, dodávalo priestorom úplne inú atmosféru. Práve vďaka desivému miestu si aspoň sčasti vedia dnes  predstaviť okolnosti krutého obdobia našich dejín.