Školský
e-mail
Internetová
žiacka knižka
Rozvrh
hodín

Akcie a aktivity mesiaca

acroread.gif Plán práce na JANUÁR 2020 


Výchovná úloha mesiaca:
• Etický kódex zamestnancov ako prejav morálneho správania; hodnoty školy.
• Vzťahy v škole, pravidlá spolupráce v triednych kolektívoch.
Cielené aktivity k budovaniu pocitu spolupatričnosti k škole (škola ako bezpečné prostredie, v ktorom je poskytnuté kvalitné vzdelávanie).

Vestibulová prezentácia: 
Posolstvá Žiackej školskej rady 


2.-7.1.20 - Vianočné prázdniny detí

2.-3.1.20 - Čerpanie zákonnej dovolenky zamestnancov.

7.1.20 - Práce súvisiace s pracovnou náplňou. Oboznámenie zamestnancov so zásadami SF na rok 2020

8.1.20 - Novoročný vinš v školskom rozhlase.

13.1.20 - Korčuliarsky výcvik žiakov 1. ročníka, HKM Zvolen (ďalšie termíny 20.1., 27.1., 10.2., 17.2., 2.3., 9.3., 16.3.2020)

15.1.20,16:00 - Stretnutie s rodičmi žiakov 2.stupňa ZŠ

16.1.20,16:00 - Stretnutie s rodičmi žiakov 1. stupňa ZŠ. Program: Sumatívne hodnotenie jednotlivcov. Merateľné výstupy.Aktuálne charakteristiky jednotlivcov, triedy.Výchovné problémy a ich riešenia, návrhy na pochvaly.Plán práce TU/triedy/rodičov na 1.polrok šk. roku.Zverejnenie použitia finančných prostriedkov (2% z RR).

29.1.20,8:30 - Okresné kolo MO Z5, Z9. Exkurzná činnosť žiakov

31.1.20 - Predsudky a my...vedú do tmy (7. ročník, rovesnícke vzdelávanie k ĽP)

31.1.20 - Vyhodnotenie práce jednotlivcov a triedy za 1. polrok 2019/2020

3.2. Polročné prázdniny. Vyučovanie začína v 4.2.2020.


Poznámky:
1) Športové a iné súťaže organizovať podľa KALENDÁRA súťaží okresu Zvolen.
2) Pohár vedy FOCUS 2020, realizácia bádateľských prírodovedných úloh v triedach 4. ročníka prebieha každý mesiac od januára do júna 2020.
3) Projekt Jaguár Primary School Challenge (návrh a výroba auta poháňaného stlačeným vzduchom), rozvoj tímovej spolupráce (žiaci III.C, IV.C)
4) Projekty a súťaže na podporu čitateľskej gramotnosti prebiehajú podľa plánov MZ a PK, v tomto mesiaci štartuje celoslovenská čitateľsko – výtvarná súťaž Čitateľský oriešok.
5) Projekty ŠKD: Múdra škola číta deťom každý deň, Január nás láka stavať snehuliaka, Spracovanie ovčej vlny (tvorivé dielne v POS Zvolen)
 

Nedovoľte, aby vaša túžba naučiť 
prehlušila túžbu vychovávať.
Vít Hejný

Štatistiky

Návštevníkov: 3885299
Veda môže byť aj zábavná (VII. C)
9. ročník medzinárodnej korešpondenčnej súťaže o putovný POHÁR VEDY, ktorý prebiehal od januára do apríla 2019, bol opäť výzvou pre niektorých zanietených bádateľov z našej triedy. 

Tím RECY – ŽIACI v zložení Jarka Ďurianová, Lucka Sedmáková, Zuzka  Dupejová a chlapci Paťko Bačko, Danko Poláčik, Robko Bejtic sa zapojil do 4 súťažných kôl tejto súťaže s podtitulom  BEPPO 2019. Súťažné tímy sa prezentovali v troch oblastiach – kreativita, teória a výskum, prax a projekt. Tím súťažil v 3. kategórii (2. stupeň ZŠ a nižšie ročníky OG). Zaujímavé úlohy rozvíjali nielen našu tvorivosť, ale fyzikálne, či chemické experimenty realizované s jednoduchými pomôckami a materiálmi nám opäť potvrdili, že aj veda môže byť zábavná.

Aké úlohy plnil tím počas jednotlivých kôl?
V 1. kole  bolo potrebné vyrobiť z predpísaných druhotných materiálov jednoduchú hračku a vysvetliť jej fyzikálny princíp. V oblasti teórie a výskumu úlohy súviseli s hustotou materiálu a overovaním hypotéz, ktoré predmety zostávajú na hladine, ktoré plávajú medzi hladinou a dnom, a ktoré klesnú ku dnu. V časti prax a projekt bolo cieľom vyrobiť model (hračku) a vysvetliť na ňom chovanie telies v kvapaline. My sme zhotovili z plastových fliaš ponorku.

Výskum a experimenty v 2. kole sme realizovali pri overovaní vlastností páky a kladky, či objavovaní vlastností periskopu. Oblasť optiky dominovala aj v praktickej časti - zhotovili sme Amesovo okno, na ktorom sme skúmali vznik optickej ilúzie.

3. kolo bolo zamerané na výskum vlastností mäkkej a tvrdej vody a čistenie odpadových vôd. Teoretické poznatky sme si overili aj návštevou Čističky odpadových vôd vo Zvolene. V praktickej časti sme zostavili zariadenie na čistenie prírodnej mútnej vody cez štrkovo-pieskový filter a overovali absorpčné vlastnosti aktívneho uhlia. 

V 4. kole bolo úlohou tímov navrhnúť pódiový pokus, ktorý sa prezentuje v prípade účasti na medzinárodnom finále v Nymburku. Náš pokus  Tanec farebných kvapiek je založený na difúzii farbív z oleja do vody. Projektová časť bola tematicky zameraná na pokusy v kuchyni. Zrealizovali sme experimentChameleón na úteku alebo ako vytesniť zafarbenú vodu z pohára a zmeniť pritom jej farbu, pričom sme skúmali „silu“ vzniknutého CO2  pri reakcii kyseliny citrónovej so sódou bikarbónou, ako aj zmenu pH pridaného indikátora - výluhu z červenej kapusty. 

Čo nás potešilo? 
Pozitívne priebežné hodnotenie jednotlivých kôl organizátormi súťaže a zisk 393 bodov z celkového počtu 400 bodov. Tím získal v celkovom hodnotení vo svojej kategórii 5. miesto a v rámci SR 2. miesto.

 
< Predchádzajúca   Ďalšia >