Internetová
žiacka knižka
Rozvrh
hodín

Akcie a aktivity mesiaca

acroread.gif Plán práce na MAREC 2018 


Výchovné zameranie úloh:
1) Environmentálne aktivity v škole i mimo nej.
2) Škola priateľská k deťom, variabilné podujatia výchovy k ľudským právam
3) Naša škola, literárna a výtvarná súťaž k 70. narodeninám školy

Vestibulové prezentácie
• Osobnosti sveta počítačov
• Rozprávkový kolotoč

3.4.18, 8:30 - Konferencia Učiaca sa škola

4.4.18 - Otvorené školy, workschop projektu NOS (7. ročník)

5.4.18 - Vítanie vtáčích poslov jari (ENV), Arborétum ZV, žiaci 3. a 4. ročníka

10.4.18 - Konzultačné hodiny PZ a OZ

12.4.18 - Deň otvorených dverí pre rodičov žiakov

13.4.18 - Spolu vyzbierame viac, jarné čistenie mesta (IV. A, B, C)

13.4.18 - Dopravná výchova, teoretická časť (1. -4. ročník)

13.4.18 - Recyklujeme ... papier, plast aj textil - projektový deň ŠKD, environmentálny program OZ Slatinka

16.4.18 - PISA 2018, medzinárodné meranie 15- ročných (náhradný termín 23.04.2018)

17.4.18 - Okresné kolo MO 6. -8. ročník

17.4.18 - exkurzná činnosť žiakov

17.4.18 - Hráme sa s písmenkami, tvorivé stretnutie predškolákov MŠ Tehelná so žiakmi I.A a I.B 

18.-20.4.18 - Ekozber papiera, environmentálna výchova v praktickom živote

20.4.18, 10:00 - Lesnícke dni 2018. Storočné letokruhy

20.4.18 - Kamarát strom - popoludnie v Španej doline, exkurzná činnosť ŠKD

20. a 21.4.18 - Zápis detí do 1. ročníka ZŠ

23.-27.4.18 - Škola v prírode Chata Bystrá Tále (2. ročník)

23.-27.4.18 - Škola v prírode Chata Kollárová, Ostrý Grúň (4. ročník)
26.4.18, 13:00 - Stretnutie organizátorov NOS projektu Otvorené školy za účasti ŽŠR, dobrovoľníkov a účastníkov projektu

Poznámky:
V apríli pokračuje Kurz spoločenského tanca a spoločenskej výchovy  žiakov 8. ročníka ZŠ.
V apríli končí medzinárodná súťaž Pohár vedy NEWTON 2018.


Štatistiky

Návštevníkov: 3202295
POHÁR VEDY - POLARIS 2017
plagát Pohár vedy 2017
POHÁR VEDY je súťaž zameraná na popularizáciu vedy a techniky medzi deťmi a mládežou. Jej vyhlasovateľom je Asociácia malých debrujárov v ČR, ktorá spolupracuje s Asociáciou pre mládež, vedu a techniku  (AMAVET) v SR.  Zmyslom debrujárskej činnosti je ukázať, že veda môže byť zábavná a ľahko pochopiteľná. Jednoduché pokusy simulujúce  rôzne fyzikálne javy, podnecujú deti k aktívnemu mysleniu a bádaniu, ale vedú ich aj k spolupráci a zodpovednosti za spoločný projekt.

Tohtoročná súťaž má podtitul POLARIS 2017. Polárka vždy ukazovala ľuďom smer a preto je symbolom tohto ročníka Pohára vedy – má ukázať smer všetkým mladým  nadšencom,  ktorí chcú kreativitu v prírodovedeckom myslení zažiť v tímovej spolupráci a poriadne sa pritom pobaviť.

Korešpondenčná časť súťaže – domáce kolo - prebiehala elektronicky od 1. januára 2017 do 30. apríla 2017 v štyroch vekových kategóriáchpredškoláci, 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ a stredné školy. Do projektu sa z našej školy zapojili žiaci 2. – 5. ročníka, ktorí súťažili v kategórii 1. stupeň ZŠ (podľa školskej legislatívy ČR).

Prihlásené tímy riešili zadané úlohy v oblastiach: kreativita, teória a výskum, prax a projekt. Súťažiaci  bádali, robili pokusy, objavovali súvislosti a na základe výskumu a praxe formulovali pozorovania  a závery. Vedúci tímov zasielali každý mesiac riešenie úloh prostredníctvom webovej stránky súťaže a to podľa  prísne stanovených podmienok vo formáte PDF vo veľkosti max 10 MB.

Kreativitu sme si odskúšali pri návrhoch tímového súhvezdia, či erbu, ktorý charakterizuje tím. Predstava, že letíme do vesmíru, nás motivovala pri návrhu tímovej astronautovej škatuľky. V poslednom kole sme zas navrhovali pokus, ktorý by sme v prípade postupu do finálového kola predstavili jeho účastníkom.

Naše bádateľské aktivity v oblasti teórie a výskumu boli zamerané na vesmír – skúmali sme vzdialenosť planét od Slnka, zaujímalo nás, čo sú súhvezdia, aký je ich počet a aké majú názvy. Na modeloch troch súhvezdí sme v danej mierke demonštrovali vzdialenosť jednotlivých hviezd od Zeme. V ďalšom kole boli predmetom bádania plasty, ich vlastnosti a recyklácia. Prezentovali sme spôsoby triedenia odpadov v našom meste a zhotovili  učebnú pomôcku PEXETRIO. V poslednom kole sme preskúmali aprílové pranostiky, ale aj súlad predpovede počasia so skutočnosťou.

Oblasť praxe kládla nároky na naše zručnosti a schopnosti formulovať závery. Kým v prvom kole sme riešili úlohy súvisiace so zmenou ťažiska a skúmali rovnovážnu polohu zhotoveného „mini“ vozíka na tenkom lanku, v druhom kole sme vyrábali autíčka z plastovej fľaše na jednoduchý zotrvačníkový pohon. V treťom kole sme kreslili svoje autoportréty na zrkadlá, skúmali zobrazenie obrázkov pomocou valcového zrkadla a tvorili vlastné zašifrované obrázky. Predmetom praktickej činnosti v poslednom kole bolo vytvoriť vlastné prístroje na meranie a zaznamenávanie počasia. 

Korešpondenčná súťaž skončila a súťažiace tímy z našej školy zaznamenali výrazný úspech – obsadili prvé štyri miesta spomedzi 17 súťažných tímov zo SR. Finálové kolo s medzinárodnou účasťou sa uskutoční 11. – 13. 06. 2017 v Nymburku v Športovom centre. Našu školu a zároveň Slovenskú republiku bude reprezentovať tím ZOELA.

Súťažné tímy z našej školy a ich umiestnenie v rámci SR podľa dosiahnutého počtu bodov (max 400 bodov):

Názov tímu Trieda Vedúca tímu Získané body Umiestnenie 
ZOELA III.C Mgr. Martina Mazúchová 386 1. miesto
VEDÁTORI IV.C Mgr. Miroslava Kurčíková 383 2. – 3. miesto
ZVEDAVÉ VLOČKY V.C Mgr. Darina Klementová 383 2. – 3. miesto
TEO II.C Mgr. Katarína Šalátová 382 4. miesto



 
< Predchádzajúca   Ďalšia >