Školský
e-mail
Internetová
žiacka knižka
Rozvrh
hodín

Akcie a aktivity mesiaca

acroread.gif Plán práce na JANUÁR 2019 


Výchovná úloha mesiaca
Pravidlá spolupráce v triednych kolektívoch, cielené aktivity k prevencii šikanovania, diskriminácie  a intolerancie medzi deťmi. 
• Výchova k aktívnemu občianstvu, aktivity s komunitou.

Vestibulová prezentácia:  
• Pohyb, zdravie, šport - Vianočná škola pohybu

8.1.19 - Novoročný vinš v školskom rozhlase.

9.1.19 - Od Vianoc do Ducha, nespúšťaj sa kožucha... etnografická výstava VMR v LDM Zvolen (VMR)

16.1.19,16:00 - Stretnutie s rodičmi žiakov 2.stupňa ZŠ

17.1.19,16:00 - Stretnutie s rodičmi žiakov 1. stupňa ZŠ.

30.1.19,8:30 - Okresné kolo MO Z5, Z9, exkurzná činnosť žiakov, OZO 

31.1.19 - Vyhodnotenie práce jednotlivcov a triedy za 1. polrok 2018/2019.

1.2.19 - Polročné prázdniny. Vyučovanie začína v pondelok 04.02.2019.

Poznámky
1) Pohár vedy NEWTON 2019, realizácia bádateľských prírodovedných úloh v triedach detí s VIN prebieha každý mesiac od januára do júna 2019. 
2) Projekty a súťaže na podporu čitateľskej gramotnosti prebiehajú podľa plánov MZ a PK, v tomto mesiaci štartuje celoslovenská súťaž Čitateľský oriešok. 




Trieda I. B
Projektový deň Rozprávkový deň s Máriou Ďuríčkovou
Dožičme detskej duši tú radosť, 
to splnenie, 
to uistenie, že dobrota, krása a neha kráčajú neomylne k víťazstvu spravodlivosti. 
Dieťa to potrebuje pre svoje duševné zdravie. 
Mária Ďuríčková


Koncom októbra sme spolu s ostatnými druhákmi navštívili Krajskú knižnicu Ľudovíta Štúra vo Zvolene, kde pani knihovníčka žiakov privítala matematickou otázkou: 
„Keby Mária Ďuríčková napísala raz toľko a ešte pol toľko kníh, bolo by ich sto. Koľko ich napísala?“

Samozrejme, správnu odpoveď druháci nevedeli, ale dozvedeli sa jej motto a aj to, že v roku 2019 si pripomenieme 100 rokov od jej narodenia, že Mária Ďuríčková bola rodáčkou zo Zvolenskej Slatiny, spisovateľka pre deti a mládež, jej tvorbu.... 

Hlavným cieľom projektového dňa bolo rozvíjanie kritického myslenia a čitateľskej gramotnosti u našich druhákov, preto sme v rámci zoznámenia sa s jej knihami sme začali čítať asi jej najznámejšiu knihu Danka a Janka, založili sme si čitateľský denník, pracovali sme s informáciami a odpovedali na všetky otázky v triednom kvíze. Na záver tohto dňa sme vyrobili plagát venovaný spisovateľke a jej tvorbe a malú triednu knižnicu s jej knihami.

Celý článok...
 
Kráľovská prvácka olympiáda
Prvácke remeslá (krasopísanie, krasočítanie, počítanie a krasokreslenie) spolu s kráľovskými úlohami sme 15. novembra zvládli na tradičnej pasovačke za rytierov a princezné výborne. 

Počas európskeho týždňa boja proti drogám sme sa snažili v jeden celok spojiť telesnú zdatnosť, vôľu a ducha na prvej prváckej kráľovskej olympiáde v telocvični školy. Správne vyzbrojení odvahou, elánom a šikovnosťou sme v troch zmiešaných družstvách prekonávali rôzne disciplíny. 
Víťazmi sme boli všetci. 

Radosť z vynaloženého úsilia, či rešpektovanie základných etických princípov sú dôležitými súčasťami olympizmu. A my sme sa stali aspoň na čas olympionikmi TRETEJ ŠKOLY ZVOLENSKEJ.

Celý článok...
 
Projektový deň 2017 v I. B
Človek, ten má zmyslov päť,
viem ich všetky naspamäť.
Kde sú oči, tam je zrak,
po prstoch nám skáče hmat.
Do uší si sadol sluch,
do nosa nám vošiel čuch.
V našich ústach na jazýčku,
chuť si drieme na krajíčku.

„Zmysly nie sú nezmysly“

Projektový deň v I.B triede sa niesol v atmosfére halloweenu. Pomocou zážitkového učenia a rôznych aktivít sa deti naučili, čo sú zmysly, koľko ich máme a na čo nám slúžia. 

Medzi najzaujímavejšie aktivity pre žiakov patrili prezentácia na interaktívnej tabuli, kde sme pomocou zraku hľadali v najznámejších rozprávkach očné klamy. Pomocou ďalšej aktivity sme sa naučili vcítiť do nevidiaceho človeka, so zaviazanými očami skúšali nakresliť na tabuľu obrázok. V skupinách sme si vyrobili zvukové pexeso, so zaviazanými očami, iba pomocou sluchu sme zisťovali, hlasy spolužiakov, pomocou hmatu sme skúmali a zisťovali aký predmet sa skrýva v zázračnej krabici a podľa čuchu a chute sme sa naučili identifikovať rôzne druhy ovocia a zeleniny, čokolády, slaných tyčiniek a iných dobrôt. Vďaka tejto aktivite sme zistili, že na jazyku máme chuťové poháriky, vďaka ktorým rozoznávame rôzne chute. 
Na záver projektového dňa sme vypracovali pracovný list a plagát.

Reakcie detí: 
Celý článok...