Internetová
žiacka knižka
Rozvrh
hodín

Akcie a aktivity mesiaca

acroread.gif Plán práce na SEPTEMBER 2018 


VÝCHODISKÁ aktivít výchovného charakteru
Základná organizácia života školy (tvorba stabilnej sociálnej klímy, pravidlá triedy/kolektívu).
Európsky týždeň športu. Cvičenia v prírode. Podporné rozvojové aktivity zdravého spôsobu života.
Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania (Kvalitné a dostupné vzdelávanie pre Slovensko)


3.9.18,8:00 - Slávnostné otvorenie šk. roku 2018/2019

3.9.18,9:00 - Stretnutie triednych učiteľov s rodičmi 1. ročníka ZŠ

4.9.18,7:45-10:20 - Triednické práce - školský poriadok ZŠ, inventár triedy a učebné pomôcky

4.9.18,10:30–13:00 - Cvičenia v prírode 7. - 9. ročník

5.9.18,10:30-13:00 - Cvičenia v prírode 5. – 6.ročník

10.9.18,16:00 - Triedne stretnutia s rodičmi 2. stupňa ZŠ - Program zameraný na organizáciu školy, spoluprácu s rodičmi, vzdelávacie poukazy, informovaný súhlas zákonného zástupcu, kritéria hodnotenia a klasifikácia jednotlivých predmetov

11.9.18,16:00 - Triedne stretnutia s rodičmi žiakov 1. stupňa ZŠ

13.9.18 - Adaptačné vzdelávanie žiakov V.A, V.B (CPPPaP)

14.9.18 - Európsky týždeň športu 2018 - Pohybom k zdraviu. Ukáž čo vieš - športové popoludnie pre deti ŠKD, prírodný park Lanice

17.9.18 - Dopravná výchova na MDI pre žiakov 5. ročníka

18.9.18 - Dopravná výchova na MDI pre žiakov 1. ročníka

26.9.18 - Európsky deň jazykov - školská relácia, vestibulová prezentácia. Schloss Hoff, zážitkové učenie Variabilné podujatia multikultúrnej výchovy.

23.–30.9.18 - Európsky týždeň športu 2018 - Športujeme, neklikáme (aktivity žiakov 1. - 4. ročníka)


Vestibulové prezentácie: 
• Prvé zvonenie - Organizácia života v škole.
• Vzdelávacie poukazy - Ponuka záujmových krúžkov.


Trieda V. C
Zhatená cesta vody
V pondelok 16. apríla sme sa vybrali na hať, ležiacu na rieke Hron vo Zvolene. Čakali nás tam dvaja páni vodári, ktorí nám s chuťou ukázali ich každodennú prácu. Najskôr nás previedli v časti hate, kde sa zbieral nechcený odpad a voda z rieky vtekala do turbín, ktoré vyrábajú elektrickú energiu – zelenú energiu. Zaviedli nás k turbínam, ktoré robili veľmi veľký hluk. Fascinovalo nás, akú silu má voda, keď nám predviedli zdvíhanie rámp, ktoré ju prehradzovali. Voda bola taká dravá, že zobrala so sebou bahno z hornej časti hate. Dokonca sa vytvárala pena a malé vodné víry. Dostali sme sa aj k celému „mozgu“ hate – k počítačovému operačnému zariadeniu. Neukazovali nám len vodu, ale aj mechanizmus, ktorý poháňa turbíny. Je to vrtuľa. Jej motor váži až 2 tony. Areál stráži pes menom Tira. Kúpili ju ako šteniatko od policajtov, má 10 rokov aj 4 mesiace (cca 70 ľudských rokov). Ujo nám prezradil, že je to veľmi ťažká a zodpovedná práca. Bohužiaľ, nie je veľmi dobre ohodnotená. Všetkým sa nám tam páčilo, bol to veľký zážitok a úspešná exkurzia.

Kajka, Meggy, Miško, Zdenko, Peťko, Vladko 

Celý článok...
 
Po stopách M. R. Štefánika – projektový deň 2017 v V. C
Projektovému dňu predchádzali aktivity zamerané na spoznávanie osobnosti M. R. Štefánika. Piataci sa zúčastnili na podujatí, na ktorom si úlohu učiteľov, ale aj hercov vyskúšali spolužiaci zo VI.C. Šiestaci pripravili pre svojich mladších kamarátov interview so spomínanou osobnosťou, prezentáciu, ale aj prednes básne venovanej pamiatke tohto veľkého človeka. Novozískané vedomosti ako aj schopnosť pohotovo a pružne reagovať na otázky si vyskúšali počas skupinovej práce vo viacerých úlohách. 

Projektový deň sa niesol v podobnom duchu – M. R. Štefánika spoznávali cez jeho osobnosť astronóma (interaktívna prednáška realizovaná lektormi z Krajskej hvezdárne a Planetária M. Hella v Žiari nad Hronom, keďže pozorovanie Slnka sa pre nepriaznivé počasie nedalo uskutočniť). Jeho vášeň k lietaniu žiakom pripomenula zamestnankyňa KK Ľ.Štúra, ktorej umelecké a láskavé slovo vzbudilo záujem o čítanie u nejedného piataka. Dôkazom toho je aj fakt, že viacerí odchádzali z knižnice s požičanou knihou v ruke.

V.A, V.C, triedni učitelia

Celý článok...
 
Objavujeme, učíme sa, tvoríme...
Predmet Obohatenie má prostredníctvom zaujímavého obsahu, zväčša z oblasti mimoškolských osnov a podnetných aktivít, podporovať, uplatňovať a rozvíjať nadanie žiakov. 

Výučba na nižšom strednom stupni sa rozširuje o také témy a aktivity, ktoré zodpovedajú kognitívnej úrovni intelektovo nadaných žiakov v príslušnom ročníku štúdia, v piatom ročníku je nosná téma Prírodné a kultúrne dedičstvo regiónu.

Deti postupne pracujú s mapami v terénne i na vyučovaní, s encyklopédiami, brožúrami, odbornými časopismi, s digitálnymi technológiami, výučbovými programami, riešia problémové/tvorivé úlohy, vypracúvajú pracovné listy, tvoria samostatné výstupy – formou referátov, makiet, predmetov, máp, modelov, ktoré súvisia s cieľmi tém.

Počas prvých šesť týždňov školského roka sme sa zamerali na prácu v terénne, posilnili zážitkové outdoorové učenie na Zvolenskom zámku, v Informačnom centre Mesta Zvolen, navštívili sme AGROFILM – 33. medzinárodný festival filmov, kde sme v spolupráci s TU vo Zvolene sme videli aj porotou najvyššie ocenený film s názvom Nesmrteľný les.

Celý článok...