Internetová
žiacka knižka
Rozvrh
hodín

Akcie a aktivity mesiaca

acroread.gif Plán práce na DECEMBER 2017 


Výchovná úloha mesiaca: 
Pravidlá spolupráce v triednych kolektívoch, cielené aktivity k prevencii šikanovania, diskriminácie medzi deťmi. 

Vestibulové prezentácie:
Projekt Stretnutie generácií
Zážitkové učenie v Budapešti

8.1.2018 - Novoročný vinš v školskom rozhlase

16.1.18, 16:00 - Stretnutie rodičov žiakov primárneho vzdelávania ZŠ

17.1.18, 16:00 - Stretnutie s rodičmi žiakov 2. stupňa ZŠ. 

24.1.18, 8:30 - Okresné kolo MO Z5, Z9. Exkurzná činnosť žiakov 

24.1.18 - Keď zubatá kosu brúsi... Projekt VMR (V. B)

26.1.18 - S modelom v ruke. Zážitkové učenie v ŠKD

31.1.18 - Vyhodnotenie práce jednotlivcov a triedy za 1. polrok 2017/2018

2.2.2018 - Polročné prázdniny. Vyučovanie začína v pondelok 5.2.2018.

Štatistiky

Návštevníkov: 3132206
Trieda VII. C
Projektový deň 2017 VII. C v ENERGOLANDE
Siedmaci sa cez projektový deň vydali na odyseu objavov – odyseu energie do Atómovej elektrárne v Mochovciach, do najmodernejšieho interaktívneho centra na Slovensku venovaného histórii, súčasnosti a budúcnosti energie – ENERGOLANDU. 

Cestou vlakom doplnili energiu zo zásob, ktoré im nabalili starostlivé mamy či babky. Ešte krátka cesta autobusom a boli na mieste. Najprv úvodné pokyny od lektora a išlo sa na vec. Do 3D kina na film o ceste energie ľudskými dejinami, na jazdu na supermodernej motorke, na selfie s interaktívnym pozadím, na prístroj, ktorý vám zježí vlasy. Treba prejsť pretlakovými dvermi a pozrieť sa na bazén s vyhoreným palivom, na žiarenie okolo nás a zistiť, akú uhlíkovú stopu zanechávame na našej planéte, ako sa uchováva rádioaktívny odpad, ako vyzerá model reaktora. A skúsiť zabezpečiť energiu pre mesto na dispečingu a odfotiť sa so zamestnancom elektrárne v žltom obleku – ten je tam stále, fešák plastový. A ešte veľa iných vecí ...  na rozlúčku okružná jazda okolo celej elektrárne. V Leviciach doplnenie jedla a zabezpečenie pitného režimu na cestu domov. Projektový deň v Energolande bol tým najlepším začiatkom jesenných prázdnin!
siedmacke triedne učiteľky

Celý článok...
 
FESTIVAL VEDY - Európska noc výskumníkov 2017 (VII. C)
Je to projekt podporovaný novým rámcovým programom Európskej komisie na podporu výskumu, vývoja a inovácií paralelne organizovaný v 24 štátoch Európy. Špeciálnou cieľovou skupinou projektu sú deti v školskom veku, pričom dôraz je kladený predovšetkým na zvýšenie ich záujmu o štúdium prírodných vied a technických smerov na vysokých školách.

Návrh pani učiteliek Krupovej, Močárovej a Strhárskej zúčastniť sa festivalu v Banskej Bystrici ako aj ich pútavé rozprávanie o tom, čo všetko na nás čaká, vzbudili náš záujem. 

Nákupné centrum sa naplnilo žiakmi už od rána. Od vstupných dverí bolo prízemie aj poschodie zaplnené vedeckými stánkami. Len ťažko sa bolo rozhodnúť, ktorý navštíviť. Veda v našom tele, Veda na zjedenie, Odhaľ tajomstvá magickej chémie, Geograf sa nikdy nestratí, Elektronika hrou, Tlmočnícka kabína, Simulátor prevrátenia vozidla, Farebný 3D svet, Pozor na suveníry z dovolenky!, Priblíž sa športovým hviezdam, Cesta tak trochu inak! – tieto nás zaujali najviac. Množstvo aktivít, pokusov, trenažérov, prístrojov, súťaží a darčekov vyplnili 2 hodiny strávené v spoločnosti vedy. 
Pýtate sa, čo vedie ľudí stať sa výskumníkov? Čo ich motivuje k neustálemu bádaniu? K čomu ich priviedla ich práca? Ako je možné uplatniť výsledky ich výskumu v bežnom živote? Opýtajte sa tých, ktorí vedou žijú a popularizujú ju na ďalšom ročníku festivalu vedy Európska noc výskumníkov 2018. Nebudete ľutovať!

žiaci VIII. A, VIII. C, VII. C

Celý článok...
 
Čitateľská gramotnosť - vynálezy
V rámci medzipredmetových vzťahov si žiaci zo VI. C na hodinách informatiky a techniky vypracovali referáty na tému Vynález. Žiaci si mali vybrať nie úplne klasické vynálezy a teda písali napríklad o kontaktných šošovkách, plyšovom medvedíkovi či o trampolíne. Nebola to obyčajná elektronická prezentácia, musela to byť časovaná samospustiteľná prezentácia. V praxi to znamená, že prezentácia sa spustila sama a jednotlivé časti boli zobrazené len toľko, aby sa dal text bez ťažkostí prečítať a vnímať. Okrem toho, že si museli preštudovať viacej rôznych zdrojov o samotnom vynáleze, o vynálezcovi, o histórii, museli vybrať dôležité a zaujímavé fakty a taktiež zhodnotiť prínos pre ľudstvo. Do prezentácie zaradili aj otázky pre svojich rovesníkov. 

Neskôr si na hodinách informatiky žiaci zo VI. A spoločne prezreli dve prezentácie a mailom odpovedali na otázky. Jednu z prezentácií si pozreli dvakrát. Tým sme mohli pozorovať vnímanie textu, keď nepoznáme otázky a ako v prípade, že otázky sú nám už známe.


Celý článok...