Školský
e-mail
Internetová
žiacka knižka
Rozvrh
hodín

Akcie a aktivity mesiaca

acroread.gif Plán práce na JANUÁR 2019 


Výchovná úloha mesiaca
Pravidlá spolupráce v triednych kolektívoch, cielené aktivity k prevencii šikanovania, diskriminácie  a intolerancie medzi deťmi. 
• Výchova k aktívnemu občianstvu, aktivity s komunitou.

Vestibulová prezentácia:  
• Pohyb, zdravie, šport - Vianočná škola pohybu

8.1.19 - Novoročný vinš v školskom rozhlase.

9.1.19 - Od Vianoc do Ducha, nespúšťaj sa kožucha... etnografická výstava VMR v LDM Zvolen (VMR)

16.1.19,16:00 - Stretnutie s rodičmi žiakov 2.stupňa ZŠ

17.1.19,16:00 - Stretnutie s rodičmi žiakov 1. stupňa ZŠ.

30.1.19,8:30 - Okresné kolo MO Z5, Z9, exkurzná činnosť žiakov, OZO 

31.1.19 - Vyhodnotenie práce jednotlivcov a triedy za 1. polrok 2018/2019.

1.2.19 - Polročné prázdniny. Vyučovanie začína v pondelok 04.02.2019.

Poznámky
1) Pohár vedy NEWTON 2019, realizácia bádateľských prírodovedných úloh v triedach detí s VIN prebieha každý mesiac od januára do júna 2019. 
2) Projekty a súťaže na podporu čitateľskej gramotnosti prebiehajú podľa plánov MZ a PK, v tomto mesiaci štartuje celoslovenská súťaž Čitateľský oriešok. 




Trieda VIII. C
Projektový deň 2018 v IX. A a IX. C
Dátum: 26.10. 2018, 29.10.2018
Téma: Kritické myslenie a my

Kritické myslenie = komplex myšlienkových operácií, ktoré začínajú informáciou a končia prijatím vlastného rozhodnutia 
= vytvorenie si vlastného názoru na základe získaných vedomostí, skúseností nielen svojich poznatkov, ale aj iných ľudí.

Podtéma 1: Rozhodovanie
V spolupráci s občianskym združením Post Bellum SK sa žiaci zúčastnili workshopu v dobových reáliách, ktorý demonštroval princípy fungovania zastupiteľskej demokracie, ale i vzostup antisemitizmu, neznášanlivosti a xenofóbie v spoločnosti. Cez skutočný príbeh židovky Evy, prostredníctvom štruktúrovanej drámy a hrania rolí priblížil dilemy, ktorým ľudia v tom čase čelili.

Podtéma 2: Manipulácia médií s informáciami
V spolupráci so školskou psychologičkou a na základe konkrétnych príkladov sa žiaci oboznámili s rôznymi spôsobmi manipulácie s informáciami. Hlavným cieľom bolo pochopiť, že nie je vždy všetko tak ako to vidíme alebo počujeme. 

Odporúčanie: Na rozhodovanie v každej situácií je potrebný dostatok informácií z rôznych strán.

Celý článok...
 
Náboj Junior 2017
logo súťaže Náboj Junior
Náboj Junior je medzinárodná matematicko-fyzikálna súťaž štvorčlenných tímov druhého stupňa ZŠ. Žiaci sa za 120 minút snažia vyriešiť čo najviac úloh. Na začiatku súťaže dostanú žiaci v obálke šesť úloh. So svojimi  výsledkami musia najskôr absolvovať kontrolu správnosti výsledku. Ak je výsledok správny, „meniči“ im vymenia vyriešenú úlohu za novú. So zvyšujúcimi sa poradovými číslami stúpa náročnosť úloh. Termín Náboja bol stanovený na deň  24. 11. 2017. V jedálni Gymnázia Ľudovíta Štúra vo Zvolene sa stretlo 17 súťažných tímov.

Našu školu reprezentovali dva tímy:

Celý článok...
 
Projektový deň 2017 vo VIII. C – Jadrová elektráreň Mochovce
Témou nášho projektového vyučovania bola minulý školský rok voda a v tomto je to ovzdušie, atmosféra, energia. Aby sme zistili viac, rozhodli sme sa cez projektový deň navštíviť spoločnosti Javys a Energoland v Mochovciach

Ako prvé sme navštívili národné úložisko rádioaktívneho odpadu kde sme s lektorkou štátnej spoločnosti Javys absolvovali prednášku o vzniku energie, jadrových reakciách, o prevádzke JE a spracovaní ako aj uskladňovaní rádioaktívneho odpadu. 

Potom sme sa presunuli do zábavnejšej a zaujímavejšej časti, kde sme si najskôr pozreli 3D film o energie a jej využití dnes a v budúcnosti. Hneď pri vstupe sme si mohli vyskúšať zábavné a poučné aktivity ako napr. jazdenie  na motorke, pri ktorej sme museli správne odpovedať na otázky z fyziky a chémie, alebo navrhnutie si svojho mesta tak, aby sme správne využili dostupné zdroje energie, či aktivitu, pri ktorej sme vlastnou silou vytvorili energiu, ktorou sme si mohli nabiť mobily. Ďalej sme spolu s lektorom prechádzali cez tlakové komory na vyššie a vyššie poschodia balóna Energolandu. Horšie sa nám dýchalo, vzduch bol teplejší a redší, priestor sa zmenšoval. Cestou sme zažili veľa zábavných i poučných aktivít a získali množstvo užitočných informácií. Ako posledné sme videli model jadrového reaktora a schému fungovania JE. Pred odchodom sme si spravili niekoľko fotiek a vyplnili dotazník, ktorým sme poskytli spätnú väzbu o absolvovanej exkurziu. S elektrárňou sme sa rozlúčili obhliadkou areálu našim autobusom.

Zo zážitkov a získaných informácií budeme čerpať v našom projektovom vyučovaní.

Simona Maťuchová a Noemi Urbánková

Celý článok...